Fremtidens digitale science undervisning - med Danmark i førersædet – Københavns Universitet

Fremtidens digitale science undervisning - med Danmark i førersædet

Se slides fra Mikkel Marfelts præsentation her

Danmark er kendt for et stærkt uddannelsessystem, der skaber kritisk tænkende og samarbejdende borgere. På den nye digitale uddannelsesfront er Danmark ved at sætte sig i førersædet med stor-skala udrulning af 3D simulationstræning globalt. En af grundpillerne i successen er den danske didaktik, som simulationerne beror på.

Dansk didaktisk undervisning kombineret med løbende forskning og udvikling af undervisningsmaterialet har givet Danmark muligheden for at blive førende inden for den næste generation af digital undervisning. Danmark har en unik mulighed for at blive førende leverandør, udvikler og aftager 3D simulations træning. Det vil samtidig åbne op for eksport-eventyr og dansk fodaftryk på uddannelser globalt.

Mikkel Marfelt

Mikkel Marfelt er direktør for forskningspartnerskaber i Labster - en virksomhed udsprunget af DTU med stort fokus på læringsforskning med universiteter på tværs af kloden. Labsters mål er at udvikle verdens førende digitale undervisningsmateriale. Udover forskningspartnerskaber arbejder Mikkel med den overordnede forretningsudvikling af Labster.

Mikkel har boet og uddannet sig i USA (Harvard og Stanford), Kina (Fudan og Chinese Academy of Sciences) og Australien (Melbourne University og La Trobe) og har en baggrund som nanoteknolog fra Københavns Universitet og en PhD fra CBS i samarbejde med Novo Nordisk. Desuden har Mikkel indtrådt som rådgiver for Undervisningsministeren over det sidste halvandet år i Rådet for Teknologi i Undervisningen. 

Mikkel Marfelt holder oplægget på konferencen "Fremtidens digitale skole" den 27. februar 2019. Du kan læse mere om konferencen og tilmelde dig her.