DIKU Karrieredag 2015

Nu er det snart tid til DIKUs årlige karrieremesse. Hvis din virksomhed er Premium medlem af DIKU Business Club får I en gratis stand på messen. Ellers koster en stand 10.000 kr. ekskl. moms. 

På messen mødes virksomheder og studerende for at tale om muligheder for samarbejde om jobs, praktikophold og projekter. Jeres virksomhed får dermed en unik mulighed for at skabe kontakt til fremtidige medarbejdere og får indsigt i, hvad der rører sig på DIKU.  Vi har ændret konceptet lidt i år og temaet kommer til at være mere bredt på karriereperspektiver og planlægning af karrieren - også i studietiden. Vi vil forsøge at tiltrække flere studerende - både bachelor og kandidatstuderende. Derfor giver det rigtig god mening, hvis de deltagende virksomheder, så vidt det er muligt, medbringer helt konkrete stillingsopslag, virksomhedsprojekter, trainee-programmer etc. 

Tid: 21. maj kl. 15.15 – 18.00 efterfulgt af fællesspisning. 

Sted: DIKUs gamle bibliotek, Universitetsparken 1, 2100 Kbh. Ø.

Company Dating
I år laver vi igen ”Company Dating”, hvor virksomhederne møder de studerende én til én ved små borde og taler sammen i 10 minutter om samarbejdsmuligheder. Hvis I gerne vil deltage i Company Dating, skal I sætte et kryds på tilmeldingsblanketten. 

Turnusoplæg
Vi planlægger at afholde 15 minutters turnusoplæg i et mindre lokale, som støder op til det gamle bibliotek, hvor messen afholdes. Oplæggene skal handle om karrieremuligheder og/eller karriereplanlægning. Det kunne fx handle om trainee-programmer, virksomhedsprojekter eller lignende programmer, jeres virksomhed kan tilbyde. Dette foregår fra kl. 16.00 til 17.30, så der er et begrænset antal tider at tage af. Derfor er tilmelding til dette efter ’først til mølle’ princippet. Vær opmærksom på, at det samtidig ligger med Company Dating, så I skal enten være flere personer fra virksomheden til stede, hvis I gerne vil være med til begge dele - eller nøjes med at melde jer til den ene aktivitet. Sæt kryds i tilmeldingsblanketten, hvis I gerne vil holde et minioplæg.

Forplejning:
Der vil dagen igennem være lette forfriskninger til udstillerne. Sidst på dagen er der øl og snacks i udstillingsområdet.  I år kunne vi godt tænke os at afslutte dagen med fællesspisning hvor de deltagende virksomheder og studerende spiser sammen. Hvis din virksomhed har lyst til at medsponsorere maden, må I gerne skrive til heidi.pa@di.ku.dk.

Praktiske oplysninger:
Vi har valgt, så vidt muligt at samle alle stande i DIKUs gamle bibliotek, så vi samler de besøgende ét sted. Standpladserne er ca. 4 m2 og består af to høje firkantede ’bar’-borde.  Der er trådløst netværk. Der er også flere kontaktpunkter for el-tilslutning af teknisk udstyr. I får mulighed for at få tilsendt parkeringstilladelser til Universitetsparken. I bedes dog være opmærksomme på, at parkeringsmulighederne p.t. er ret begrænsede pga. større byggerier på Campus. Vi er klar til at tage imod jer fra kl. 13.30 – messen sættes i gang kl. 15.15 med et Kick-off af institutleder Jørgen Bansler og et kort oplæg af Kaare Danielsen fra Jobindex. 

Tilmeldingsfristen for virksomheder var d. 30. april.  Se det færdige program for DIKU Karrieredag 2015.