Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanlæggere. Den præsenterer observationer af undervisning i sygepleje til ældre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforløb, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forløb er baseret på observationer og båndoptagelser af 15 lektioner
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Tidsskrift | Sygeplejersken |
Vol/bind | 108 |
Udgave nummer | 17 |
Sider (fra-til) | 56-60 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 0106-8350 |
Status | Udgivet - 2008 |
- Det Humanistiske Fakultet - sygeplejeuddannelse, klasserumsforskning, omsorgskvalifikationer, identitut som sygeplejerske
Forskningsområder
ID: 9589861