Kunstig intelligens i gymnasiets STEM-fag

AI graphic

På dette kursus for gymnasielærere bliver du klogere på den rivende udviklingen inden for kunstig intelligens, får opøvet nogle grundlæggende, tekniske færdigheder – og bliver inspireret til, hvordan du kan anvende kunstig intelligens på en kritisk og konstruktiv måde i din undervisning.

Om kurset

Kunstig intelligens byder på en række nye analytiske tilgange og muligheder inden for STEM. Dette kursus er rettet mod den konkrete brug af kunstig intelligens i gymnasiets naturvidenskabelige fag – med særligt fokus på AI-understøttet naturvidenskabelig billedanalyse. Kurset veksler mellem undervisning og introduktion til state-of-the-art af KU-forskere, der helt aktuelt arbejder med – og udvikler – teknologierne som svar på større samfundsmæssige udfordringer.

Kom og lær, hvordan du på en didaktisk reflekteret måde kan få kunstig intelligens og computationelle metoder ind i din egen undervisning. Du vil få opøvet grundlæggende programmeringsfærdigheder med udgangspunkt i relevante cases, blive introduceret til de faglige perspektiver i machine learning, samt få udviklet et vist datalogisk-computationelt begrebsapparat. Kurset sigter desuden mod tilvejebringelsen af én eller flere sekvenser, du som kursist prøver af i din egen undervisning i den mellemliggende periode mellem kursusgangene, og som vi efterfølgende evaluerer i fællesskab.

Bliv klogere på den rivende udviklingen inden for kunstig intelligens, få opøvet nogle grundlæggende, tekniske færdigheder – og lad dig inspirere til, hvordan du kan anvende kunstig intelligens på en kritisk og konstruktiv måde i netop din undervisning.

Undervisere

• Morten Misfeldt, Professor, DIKU
  • Morten Aagaard Schultz, Specialkonsulent, DIKU
  • Melanie Ganz-Benjaminsen, Lektor, DIKU
  • Christian Igel, Professor, DIKU

Læs mere om kurset på Novo Nordisk Fondens hjemmeside.

Tilmelding

Tilmelding til kurset åbnes snart. Husk at du skal søge Novo Nordisk Fondens uddannelsespulje separat. Dette kan du gøre inden du tilmelder dig kurset.