7. oktober 2019

Studerende fra KU vinder både 1. og 2. pladsen i DM i programmering

DM i programmering

Lørdag den 5. oktober afholdt Netcompany, Jobindex og DIKU Business Club traditionen tro DM i programmering. De to øverste podiepladser blev indtaget af studerende fra Københavns Universitet.

Vinderholdet Ballondyrene - Markus Krabbe, David Lolck og Carl Bodum

Studenterkantinen summede - stemning var høj, da spændingen endelig skulle udløses efter en hel dag i dyb koncentration over de 11 uddelte programmeringsopgaver. Konkurrencen kørte sideløbende i Aarhus, og samlet set dystede 39 hold fra Aarhus Universitet, ITU, SDU, DTU og KU om den prestigefyldte titel som Danmarksmester i programmering.

Man kunne løbende følge stillingen på scoreboardet, og i lokalet kunne man også fysisk se, hvordan konkurrencen skred frem - en løst opgave udløste nemlig en ballon, så det blev mere og mere festligt at kigge ud over de rekordmange deltagere. En time før konkurrencens afslutning blev scoreboardet frosset fast, så ingen kendte den endelige stillingen.

Anne fra Netcompany indtog Studenterkantinen med en stor papcheck på 10.000 kroner til vinderholdet og udråbte en 3. plads til TREE(3) is just a constant fra Aarhus Universitet til drillende irritation fra lokalet. Men jublen brød ud, da det blev klart, at The floor is made of Java fra KU tog 2. pladsen og 1. pladsen gik til Ballondyrene også fra KU.

De tre tophold fra den danske konkurrence går nu videre til den Nordeuropæiske semifinale i Holland. Herfra kan 10 hold gå videre til verdensmesterskaberne.

Se det samlede resultat her

Stemningsbilleder fra konkurrencen