Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Standard
Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Bjerre, Andreas Riekehr; Andreasen, Lars Birch; Albrechtsen, Thomas; Misfeldt, Morten.
I: LearningTech, Bind 6, 2019, s. 10-30.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme
AU - Tamborg, Andreas Lindenskov
AU - Bjerre, Andreas Riekehr
AU - Andreasen, Lars Birch
AU - Albrechtsen, Thomas
AU - Misfeldt, Morten
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - Denne artikel afsøger den seneste internationale engelsksprogede forskningslitteratur om anvendelse af digitale læringsplatforme. Reviewet behandler forskning fra i alt 21 studier og sammenfatter resultaterne i tre hovedkategorier, der henholdsvis omfatter implementering af læringsplatforme, kompetenceudviklingsbehov i forbindelse med platforme og relationen mellem elevers brug af platforme og deres faglige udbytte. Reviewet afsluttes med en diskussion af, hvordan resultaterne af litteraturgennemgangen kan have relevans for en dansk uddannelseskontekst i forhold til særlige opmærksomhedspunkter iden pædagogiske praksis, forskning og beslutningstagning.
AB - Denne artikel afsøger den seneste internationale engelsksprogede forskningslitteratur om anvendelse af digitale læringsplatforme. Reviewet behandler forskning fra i alt 21 studier og sammenfatter resultaterne i tre hovedkategorier, der henholdsvis omfatter implementering af læringsplatforme, kompetenceudviklingsbehov i forbindelse med platforme og relationen mellem elevers brug af platforme og deres faglige udbytte. Reviewet afsluttes med en diskussion af, hvordan resultaterne af litteraturgennemgangen kan have relevans for en dansk uddannelseskontekst i forhold til særlige opmærksomhedspunkter iden pædagogiske praksis, forskning og beslutningstagning.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 6
SP - 10
EP - 30
JO - LearningTech
JF - LearningTech
ER -
ID: 228084689