Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Bjerre, Andreas Riekehr; Andreasen, Lars Birch; Albrechtsen, Thomas; Misfeldt, Morten.

I: LearningTech, Bind 6, 2019, s. 10-30.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Tamborg, AL, Bjerre, AR, Andreasen, LB, Albrechtsen, T & Misfeldt, M 2019, 'Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme', LearningTech, bind 6, s. 10-30. <https://learningtech.laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2019/08/LearningTech6_artikel1.pdf>

APA

Tamborg, A. L., Bjerre, A. R., Andreasen, L. B., Albrechtsen, T., & Misfeldt, M. (2019). Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme. LearningTech, 6, 10-30. https://learningtech.laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2019/08/LearningTech6_artikel1.pdf

Vancouver

Tamborg AL, Bjerre AR, Andreasen LB, Albrechtsen T, Misfeldt M. Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme. LearningTech. 2019;6:10-30.

Author

Tamborg, Andreas Lindenskov ; Bjerre, Andreas Riekehr ; Andreasen, Lars Birch ; Albrechtsen, Thomas ; Misfeldt, Morten. / Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme. I: LearningTech. 2019 ; Bind 6. s. 10-30.

Bibtex

@article{2f3e252684684a058bd58b5a186074b6,
title = "Review over international forskningslitteratur om l{\ae}ringsplatforme",
abstract = "Denne artikel afs{\o}ger den seneste internationale engelsksprogede forskningslitteratur om anvendelse af digitale l{\ae}ringsplatforme. Reviewet behandler forskning fra i alt 21 studier og sammenfatter resultaterne i tre hovedkategorier, der henholdsvis omfatter implementering af l{\ae}ringsplatforme, kompetenceudviklingsbehov i forbindelse med platforme og relationen mellem elevers brug af platforme og deres faglige udbytte. Reviewet afsluttes med en diskussion af, hvordan resultaterne af litteraturgennemgangen kan have relevans for en dansk uddannelseskontekst i forhold til s{\ae}rlige opm{\ae}rksomhedspunkter iden p{\ae}dagogiske praksis, forskning og beslutningstagning.",
author = "Tamborg, {Andreas Lindenskov} and Bjerre, {Andreas Riekehr} and Andreasen, {Lars Birch} and Thomas Albrechtsen and Morten Misfeldt",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "6",
pages = "10--30",
journal = "LearningTech",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Review over international forskningslitteratur om læringsplatforme

AU - Tamborg, Andreas Lindenskov

AU - Bjerre, Andreas Riekehr

AU - Andreasen, Lars Birch

AU - Albrechtsen, Thomas

AU - Misfeldt, Morten

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Denne artikel afsøger den seneste internationale engelsksprogede forskningslitteratur om anvendelse af digitale læringsplatforme. Reviewet behandler forskning fra i alt 21 studier og sammenfatter resultaterne i tre hovedkategorier, der henholdsvis omfatter implementering af læringsplatforme, kompetenceudviklingsbehov i forbindelse med platforme og relationen mellem elevers brug af platforme og deres faglige udbytte. Reviewet afsluttes med en diskussion af, hvordan resultaterne af litteraturgennemgangen kan have relevans for en dansk uddannelseskontekst i forhold til særlige opmærksomhedspunkter iden pædagogiske praksis, forskning og beslutningstagning.

AB - Denne artikel afsøger den seneste internationale engelsksprogede forskningslitteratur om anvendelse af digitale læringsplatforme. Reviewet behandler forskning fra i alt 21 studier og sammenfatter resultaterne i tre hovedkategorier, der henholdsvis omfatter implementering af læringsplatforme, kompetenceudviklingsbehov i forbindelse med platforme og relationen mellem elevers brug af platforme og deres faglige udbytte. Reviewet afsluttes med en diskussion af, hvordan resultaterne af litteraturgennemgangen kan have relevans for en dansk uddannelseskontekst i forhold til særlige opmærksomhedspunkter iden pædagogiske praksis, forskning og beslutningstagning.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 6

SP - 10

EP - 30

JO - LearningTech

JF - LearningTech

ER -

ID: 228084689