Hvad taler vi om, når vi taler om it i matematikundervisningen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Standard

Hvad taler vi om, når vi taler om it i matematikundervisningen. / Misfeldt, Morten.

Matematik med it. red. / Jørgen Uhl Pedersen; Kirsten Søs Spahn; Gert B. Nielsen. 1. udg. Forlaget Matematik, 2016. s. 120-133.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Harvard

Misfeldt, M 2016, Hvad taler vi om, når vi taler om it i matematikundervisningen. i JU Pedersen, KS Spahn & GB Nielsen (red), Matematik med it. 1 udg, Forlaget Matematik, s. 120-133.

APA

Misfeldt, M. (2016). Hvad taler vi om, når vi taler om it i matematikundervisningen. I J. U. Pedersen, K. S. Spahn, & G. B. Nielsen (red.), Matematik med it (1 udg., s. 120-133). Forlaget Matematik.

Vancouver

Misfeldt M. Hvad taler vi om, når vi taler om it i matematikundervisningen. I Pedersen JU, Spahn KS, Nielsen GB, red., Matematik med it. 1 udg. Forlaget Matematik. 2016. s. 120-133

Author

Misfeldt, Morten. / Hvad taler vi om, når vi taler om it i matematikundervisningen. Matematik med it. red. / Jørgen Uhl Pedersen ; Kirsten Søs Spahn ; Gert B. Nielsen. 1. udg. Forlaget Matematik, 2016. s. 120-133

Bibtex

@inbook{fd8005e4ae934ca085c8585bdcaa7255,
title = "Hvad taler vi om, n{\aa}r vi taler om it i matematikundervisningen",
abstract = "I dette kapitel vil jeg indkredse diskussionen om it{\textquoteright}s rolle i matematikundervisning. Det vil jeg g{\o}re ved dels at beskrive hvilke roller it og teknologi indtager i matematikundervisningen, dels ved at ridse de store tr{\ae}k op i de sidste 30 {\aa}rs forskning inden for feltet. Jeg vil desuden beskrive de vigtigste diskussioner af, hvordan og hvor meget it skal bruges i matematikundervisningen. Jeg ser diskussionen som omhandlende tre objekter og tre sp{\o}rgsm{\aa}l. Objekterne, som jeg har fremh{\ae}vet er 1. it og matematik, 2. it og matematikl{\ae}ring og3. it og matematikundervisning. Sp{\o}rgsm{\aa}lene har med (a) demarkation,(b) m{\aa}l og midler og (c) progressiv versus traditionel matematikundervisning at g{\o}re. Form{\aa}let med kapitlet er at bidrage med mere klarhed omkring, hvad vi diskuterer, n{\aa}r vi taler om it i matematikundervisningen og dermed undg{\aa}, atvi forfalder til at diskutere for og imod brug af it i matematikundervisningen.",
author = "Morten Misfeldt",
note = "Danmarks Matematikl{\ae}rerforening har, med st{\o}tte fra A. P. M{\o}ller og hustru Chastine Mc-Kinney M{\o}llers Fond til almene Formaal, udviklet et efteruddannelsesprojekt til matematikl{\ae}rere i grundskolen",
year = "2016",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-92637-85-7",
pages = "120--133",
editor = "Pedersen, {J{\o}rgen Uhl} and Spahn, {Kirsten S{\o}s} and Nielsen, {Gert B.}",
booktitle = "Matematik med it",
publisher = "Forlaget Matematik",
edition = "1",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Hvad taler vi om, når vi taler om it i matematikundervisningen

AU - Misfeldt, Morten

N1 - Danmarks Matematiklærerforening har, med støtte fra A. P. Møller og hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal, udviklet et efteruddannelsesprojekt til matematiklærere i grundskolen

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - I dette kapitel vil jeg indkredse diskussionen om it’s rolle i matematikundervisning. Det vil jeg gøre ved dels at beskrive hvilke roller it og teknologi indtager i matematikundervisningen, dels ved at ridse de store træk op i de sidste 30 års forskning inden for feltet. Jeg vil desuden beskrive de vigtigste diskussioner af, hvordan og hvor meget it skal bruges i matematikundervisningen. Jeg ser diskussionen som omhandlende tre objekter og tre spørgsmål. Objekterne, som jeg har fremhævet er 1. it og matematik, 2. it og matematiklæring og3. it og matematikundervisning. Spørgsmålene har med (a) demarkation,(b) mål og midler og (c) progressiv versus traditionel matematikundervisning at gøre. Formålet med kapitlet er at bidrage med mere klarhed omkring, hvad vi diskuterer, når vi taler om it i matematikundervisningen og dermed undgå, atvi forfalder til at diskutere for og imod brug af it i matematikundervisningen.

AB - I dette kapitel vil jeg indkredse diskussionen om it’s rolle i matematikundervisning. Det vil jeg gøre ved dels at beskrive hvilke roller it og teknologi indtager i matematikundervisningen, dels ved at ridse de store træk op i de sidste 30 års forskning inden for feltet. Jeg vil desuden beskrive de vigtigste diskussioner af, hvordan og hvor meget it skal bruges i matematikundervisningen. Jeg ser diskussionen som omhandlende tre objekter og tre spørgsmål. Objekterne, som jeg har fremhævet er 1. it og matematik, 2. it og matematiklæring og3. it og matematikundervisning. Spørgsmålene har med (a) demarkation,(b) mål og midler og (c) progressiv versus traditionel matematikundervisning at gøre. Formålet med kapitlet er at bidrage med mere klarhed omkring, hvad vi diskuterer, når vi taler om it i matematikundervisningen og dermed undgå, atvi forfalder til at diskutere for og imod brug af it i matematikundervisningen.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-92637-85-7

SP - 120

EP - 133

BT - Matematik med it

A2 - Pedersen, Jørgen Uhl

A2 - Spahn, Kirsten Søs

A2 - Nielsen, Gert B.

PB - Forlaget Matematik

ER -

ID: 231945058