Fra Haj til Honda - og meget mere om industrisamarbejde

Arrangementet er desværre aflyst!

- Et åbent gå-hjem-møde på Datalogisk Institut, KU, hvor vi sætter fokus på det nye samarbejde med Alexandra Instituttet på DIKU, og på, hvordan I som virksomheder kan drage fordel af dette samarbejde på flere fronter.

16.00: Velkommen v/ koordinator af DIKU Business Club Heidi Pagaard

16.10: Fra Haj til Honda, en industricase v/Professor Christian Igel, Datalogisk Institut

Vi præsenterer den nyeste version af maskinlæringsværktøjet Shark, som bruges af Honda til optimering af designprocesser. Professor Christian Igel og ph.d.–studerende Oswin Krause, der har været med til at udvikle Shark, fortæller om såvel værktøjet som projektet, der samtidig er første konkrete samarbejdsprojekt mellem Alexandra Instituttet og DIKU.

“SHARK is a fast, modular, feature-rich open-source C++ machine learning library. It provides methods for linear and nonlinear optimization, kernel-based learning algorithms, neural networks, and various other machine learning techniques. It serves as a powerful toolbox for real world applications as well as research. It is compatible with Windows, MacOS X, and Linux.”

16.30: Demo af Shark biblioteket ved ph.d.-studerende ved DIKU Oswin Krause

16.45: Pause – kaffe og kage

17:00: Neuroreader - industricase om Alzheimers-diagnosticering v/Anders Kofod-Petersen, Alexandra Instituttet

Firmaet Brainreader og Alexandra Instituttet har i samarbejde udviklet Neuroreader som benyttes til at analysere MR-billeder af hippocampus. Denne analyse benyttes som beslutningsstøtte for diagnosticering af Alzheimer. Vicedirektør Anders Kofod-Petersen fra Alexandra instituttet vil fortælle om projektet og samarbejdet.

17.15: Nye metoder til diagnosticering af Alzheimers v/adjunkt Lauge Sørensen, DIKU og Biomediq

I dag kender vi endnu flere metoder til forbedret diagnosticering af Alzheimers vha. mange forskellige typer af information fra scanningbilleder af hjerner, bl.a. bruges størrelse, form og farve. Lauge Sørensen præsenterer nogle af de allernyeste resultater inden for den Alzheimers-forskning, som finder sted i samarbejde mellem firmaet Biomediq og DIKU's Image-sektion.

17:30: Samarbejdsmodeller - sådan kan vi komme i gang v/Anders Kofod-Petersen

Gennem rådgivning og it-udvikling hjælper Alexandra Instituttet virksomheder, der ønsker at skabe vækst i deres virksomhed og blive konkurrencedygtige. Kunderne er både små, mellemstore og store virksomheder såvel som forskningsinstitutioner. Vicedirektør Anders Kofod-Petersen fortæller om samarbejdet med DIKU og om hvilke typer af projekter der kan løses i denne konstellation.

17.50: Sidste spørgsmål og afrunding

18.00: Tapas, vin og networking