Kenny Erleben
Professor
Image Analysis, Computational Modelling and Geometry
Universitetsparken 1, 2100 København Ø
Primære forskningsområder
I do research in computer graphics and simulation. I apply my research mainly in the areas of biomechanical modeling of humans, simulation and control of robotics, physics engines for entertainment, and digital prototyping.
Undervisnings- og vejledningsområder
Computer simulation, computer graphics and computer animation.
Aktuel forskning
See https://erleben.github.io/ for details
Udvalgte publikationer
- Udgivet
Interactive simulation of rigid body dynamics in computer graphics
Bender, J., Erleben, Kenny & Trinkle, J., 2014, I: Computer Graphics Forum. 33, 1, s. 246-270 25 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Methodology for Assessing Mesh-Based Contact Point Methods
Erleben, Kenny, jul. 2018, I: A C M Transactions on Graphics. 37, 3, 30 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Chunked Bounding Volume Hierarchies for fast digital prototyping using volumetric meshes
Schmidtke, R. & Erleben, Kenny, 2018, I: IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 24, 12, s. 3044-3057Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Velocity-based shock propagation for multibody dynamics animation
Erleben, Kenny, 2007, I: ACM Transactions on Graphics. 26, 2, 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Multiphase flow of immiscible fluids on unstructured moving meshes
Misztal, M. K., Erleben, Kenny, Bargteil, A., Fursund, J., Christensen, B. B., Bærentzen, J. A. & Bridson, R., 2014, I: I E E E Transactions on Visualization and Computer Graphics. 20, 1, s. 4-16 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Rigid body contact problems using proximal operators
Erleben, Kenny, 2017, Proceedings of the ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation. Association for Computing Machinery, 12 s. 13Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Numerical methods for linear complementarity problems in physics-based animation
Abel, S. M. N. & Erleben, Kenny, 2015, Morgan & Claypool Publishers. 159 s. (Synthesis Lectures on Computer Graphics and Animation; Nr. 1, Bind 7).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Kompendium/lecture notes › Undervisning
- Udgivet
Inverse kinematics problems with exact Hessian matrices
Erleben, Kenny & Andrews, S., 2017, Proceedings of the Tenth International Conference on Motion in Games. Association for Computing Machinery, 6 s. 14Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Physics-based Animation
Erleben, Kenny, Sporring, Jon, Henriksen, Knud & Dohlmann, H., 2005, Hingham, Mass.: Charles River Media. 817 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
ID: 6466
Flest downloads
-
3074
downloads
Ballet Balance Strategies
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
2928
downloads
Guessing tangents in normal flows
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
2604
downloads
Inverse Kinematics using Quaternions: Graduate project, 7.5 ECTS, Supervisor: Kenny Erleben
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Udgivet