20. maj 2022

IT-karrieredagen 2022 slog alle tidligere rekorder

karrieredag

Den første fysiske IT-karrieredag i 3 år blev et festlig og velbesøgt højdepunkt for en lang tradition på DIKU. 47 virksomheder og langt over 400 studerende deltog og fik en god snak om karrieremuligheder.

deltagere i den årlige it-karrieredag
Deltagere i den årlige IT-karrieredag på KU

Forventningerne var store - ikke mindst hos de 47 deltagende virksomheder - da DIKU blændede op for den første fysiske karrieredag i tre år oven på 2 år med virtuelle messer. Og de blev ikke skuffede. Det største antal studerende hidtil - langt over 400 - var mødt frem for at lære deres - måske - kommende arbejdsgivere bedre  at kende.

studerende til karrieredag

One Minute of Madness, Company Dating, CV-rådgivning og fadøl!

Et fast element er den velkendte One Minute of Madness-præsentation i Auditorium 1, hvor DIKU Business Clubs Inge Hviid Jensen og DIKUs institutleder Jakob Grue Simonsen byder velkommen til studerende og virksomheder. Der er fart over feltet, når mikrofonerne går fra hånd til hånd blandt 47 virksomheder. Traditionen er populær. Det giver et godt overblik og grundlag for at prioritere, hvem man gerne vil tale med i messeområdet, der i år fyldte stort set hele vandrehallen i HCØ-bygningen.

Ud over det store åbne standområde bød messen på en times Company Dating, hvor 37 virksomheder og 70 studerende havde booket 1-1 konsultationer à 10 min.

CV-rådgivning skal styrke studerendes profilering

Jobindex tilbyder CV-rådgivning til studerende, der ønsker at profilere sig mere professionelt. Det var der mange studerende der benyttede sig af. CVerne kan de vælge at uploade og sende til virksomhederne efterfølgende.

Erhvervshus København stiller op med råd og vejledning om det danske arbejdsmarked til de mange internationale studerende, og Copenhagen SCIENCE City samt KU's SCIENCE Innovation Hub fortæller om mulighederne for at arbejde med innovation og etablering af startup-virksomhed. I år havde insitituttet også åbnet dørene for herboende flygtninge med en IT-eksamen på min. bachelorniveau fra et universitet. Ca. 10 ukrainere og et par andre nationaliteter tog imod invitationen og mødte op og fik en god modtagelse hos virksomhederne.

Uden mad og drikke....

Som altid blev der tændt op for fadølsanlægget og stillet mad frem til tørstige og sultne studerende og virksomheder, da dagen gik på hæld. Arrangørerne, som primært bestod af DIKUs event-, kommunikations- og erhvervs-sektioner kunne klappe sig selv på skuldrene og konstatere, at de stadig kan deres kram, og DIKU er allerede gået i tænkeboks med henblik på at skabe mindst lige så meget succes til næste års karrieredag i maj.

Se stemningsbilleder fra dagen:

studerende til karrieredag studerende til karrieredag
company dating company dating
studerende til karrieredag forplejning til karrieredag
forplejning til karrieredag forplejning til karrieredag