29. november 2019

Juleevent afholdt - hvad bliver det næste?

DIKU Alumni

Ca. 25 alumner var mødt op til julehygge-eventet 28. november i DIKU Alumneforening. Programmet lød på 'sneak peak' i den endnu ikke færdige Niels Bohr Bygning, foredrag om dagdrømmende algoritmer ved lektor Stefan Sommer fra DIKU samt en meget svær datalogisk quiz ledet af lektor Torben Mogensen, DIKU.

Lektor Stefan Sommer fra DIKUs Image Section fortæller om reinforcement algorithms og hvordan man kan simulere forløb i fx. et computerspil, hvor computeren selv udtænker de næste skridt i en proces ud fra en (næsten) menneskelig evne til at dagdrømme (=ræsonnere sig) frem til den bedste vej.

Hvad ønsker alumnerne sig?

Det er ambitionen at holde 3-4 årlige alumneevents i den nyetablerede DIKU alumneforening.

I 50 års jubilæumsåret 2020 bliver den årlige DIKU alumnedag formentlig integreret i jubilæumsaktiviteterne, der lige nu er ved at blive planlagt, og som der vil blive udsendt nyt om i starten af det kommende år.

Juleeventet var en tester på, hvad der kan lokke alumner hid. Er det et godt foredrag, nysgerrighed efter at komme indenfor i de nye gemakker, eller blot en god undskyldning for at netværke med gamle studiekammerater eller fagfæller.

Bestyrelsen vil altid gerne høre, hvad alumnerne brænder for - så vi har oprettet en forslagskasse til kommende events, som alle kan lægge ideer til alumneevents op i. Dem vil bestyrelsen så kigge på til kommende bestyrelsesmøder.

Bestyrelsen siger tak for i år til alle DIKU alumner og håber at se mange af jer til større og mindre events i den kommende periode.

God jul og godt nytår!

Ioana Mogensen, Peter Carstensen, Gorm R.L.Rasmussen og Simon Søe Nissen.